Friday, July 16, 2010

Hati yang tak tenang...

lama betul blog ni tak berupdate....hurmmm...sejak 2 menjak ni,hati saya memang dalam keadaan yang sangat tak tenang...selalu memikirkan hati dan perasaan orang lain yang kita kena jaga..tapi hati dan perasaan kita...??orang tak pernah peduli..sedih betul dengan orang macam ni..
kenapa la manusia ni selalu mencari kesalahan dan kelemahan orang lain..??apa yang orang lain buat semua tak betul dan tak kena dimata dia...ada je yang dia nak kritik...sempurna sangat kah dia?kenapa la manusia ni kalau nak bercakap pasal orang lain x pernah nak cermin diri tu dulu...?
memang sangat sakit hati bila...apa yang kita pakai dipertikaikan,apa yang kita beli dipertikaikan,apa yang kita buat dipertikaikan...dan yang buat saya sangat sakit hati bila ada suara yang berkata "tak kerja,tapi boleh beli itu ini,boleh pakai itu ini,dok rumah goyang kaki je..senang la."
orang senang la bercakap sebab dia tak rasa apa yang kita rasa...macam mana mencabar dan penatnya jaga anak kembar.bila diaorang dah besar ni la baru senang sikit...tapi ada pulak orang yang cakap,"anak dah besar tu boleh la buat apa2 kat rumah,tak ada la nak harap duit suami je.."cakap kan..???memang la senang...suami saya sendiri tak pernah paksa@suruh saya buat apa2 kalau itu diluar kemampuan saya...
hanya suri rumah sepenuh masa macam saya je yang tahu...apa rasanya duduk di rumah 24 jam sehari,dengan keje umah yang tak pernah habis,mana nak layan karenah anak2 lagi...tak perlu lah nak cakap satu per satu....entah lah...kadang2 saya terfikir...sampai bila la manusia ni nak berhenti dari bercakap pasal orang lain...penat,memang sangat penat memikirkan orang macam ni...

No comments:

Post a Comment